W tej serii przepytujemy autorów, którzy współtworzyli III wydanie pakietów treningowych oraz dodatek “Czas na Futsal”. Na pierwszy ogień poszedł Mikołaj Patek – trener z licencją UEFA Elite Youth A, który na co dzień pracuje w akademii Lecha Poznań.
- Jak to się stało, że zostałeś trenerem?
W wieku 21 lat moja przygoda z piłką nożną jako zawodnika dobiegła końca z powodu kontuzji. W tym momencie zająłem się pracą w roli trenera.
- Trenerski idol?
Nie posiadam trenerskiego idola. Staram się szukać inspiracji oraz nowości wśród wszystkich trenerów, z różnych dyscyplin sportowych.
- Książka, którą poleciłbyś każdemu trenerowi
„Wybitność to kwestia wyboru”, „Kopalnie talentów”, „Sekret. Nauki na każdy dzień” „Phil Jackson. 11 pierścieni”
- Film, który poleciłbyś każdemu trenerowi
„Strategia życia. Trenerskie zasady” , „Coach Carter”,
- Gdzie szukasz wiedzy i inspiracji?
Osobiście polecam czasopismo Asystent Trenera oraz oglądanie jak najwięcej meczów. Uważam, że bardzo dobrym sposobem na poszerzanie wiedzy i szukanie inspiracji to rozmowa oraz dyskusja z innymi Trenerami. Czerpię również bardzo dużo inspiracji z innych dyscyplin sportowych.
- Zawód trener: praca czy hobby?
Myślę, że w tym zawodzie bardzo ważna jest pasja.
- Najważniejszy element dobrego treningu
Zachowanie intensywności oraz tempa podczas treningu.
- Nowoczesny trener, czyli jaki?
Trener szukający ciągłego rozwoju warsztatu trenerskiego, który dąży do progresji swoich zawodników, tak aby grali kreatywnie i odważnie.
- Futbol efektowny czy pragmatyczny?
Futbol efektowny i efektywny.
- Cel, do którego dążysz
Moim celem jest rozwój zawodników tak aby sprostali wymaganiom dzisiejszej piłki nożnej. Natomiast osobisty to ciągłe szukanie inspiracji oraz rozwijanie się w każdym aspekcie trenerskiego rzemiosła.
Mikołaj przygotował dla nas dwa artykuły:
Futsal jako uzupełnieni treningu na trawie
Hala jako idealne miejsce do nauczania techniki
Oba znajdziesz w dodatku “Czas na Futsal”, który dołączony jest do pakietów treningowych. Zobacz więcej w naszym sklepie.